"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

01 September 2014

Snakehead Report (5th week of August 2014)


Tarikh: 29/08/2014 (Jumaat) 
Lokasi: Parit Sawah Padi, Kota Samarahan
Masa  : 6.10pm - 6.50pm



Minggu ini amat mencabar bagi aku. Dahlah motosikal aku kena curik (What The Fish!) - dicurik kat rumah, ditambah lagi badan yang kurang sihat (batuk2  & hampir2 selsema, demam), short cast yang biasanya aku buat pada hari Rabu lepas balik kerja, asyik tak kesampaian disebabkan hujan lebat.

Dan hari ini kesempatan yang ada walaupun akhir sedikit dari kebiasaan, aku gunakan untuk lepas gian di port yang setakat ini snakehead nya bersaiz comel2 jer. Apa pun, syukur dengan  2 tangkapan.






Layan jerlah kat port nie.






1st catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Team Seahawk "Bass" 103
Line: Kirin, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: Starlit Rubber Frog
Status: C&R





Close-up.





Pose with me.







2nd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Team Seahawk "Bass" 103
Line: Kirin, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: Starlit Rubber Frog
Status: C&R






Close-up.









No comments:

Post a Comment