"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

15 September 2014

Snakehead Report (2nd week of September 2014)


Tarikh: 09/09/2014 (Selasa) 
Lokasi: Parit Sawah Padi, Kota Samarahan
Masa  : 5.50pm - 6.50pm



Semalam hujan lebat, so hari ini aku buat keputusan nak terjah tempat nie balik, mencari karen snakehead bagi Laporan Snakehead untuk minggu ini kerana minggu lepas aku takde singgah main fresh water.

Hanya seekor yang berjaya ditangkap. Walaupun ada yang rabut, jelas kelihatan saiz bawah umur jer yang banyak. Pasal tu lah tak boleh nak telan lure sebab mulut kecik. Tertanya gak aku kat mana yang saiz2 kasar bermain kat spot nie?




Kat sini takde lak sambaran saiz yang kasar2.





Kat sini ada sekali 2 jer bunyi "letupan", tapi tak kuat mana. Kat hujun nun. Tak sampai lure aku baling dengan set 'uzur' nie...





Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Team Seahawk "Bass" 103
Line: Kirin, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Status: C&R





Close-up... Kebanyakan sambaran saiz macam nie & kecik lagi dari nie lah.




Lure(s) / Setup of The Day...

SureCatch Tiny Frog "SureBite"








No comments:

Post a Comment