"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

04 March 2014

Snakehead Report (1st week of March 2014)



Tarikh: 02/03/2014 (Ahad)
Lokasi: Ladang Sawit Kampung Empila
Masa  : 1.30pm - 7.00pm



Memandangkan tiada trip saltwater minggu ini & satu ajakan dari rakan aku, Bujang yang teringin merasa gurauan dari snakehead, so aku on jer! Spot pilihan untuk member2 yang ingin merasa fight snakehead ini, mestilah Snakehead Heaven Paradise - Ladang Kelapa Sawit Kampung Empila, Samarahan

Member aku ni all the way dari Lundu main away ke Kota Samarahan. Memang bencer! Kalau diikutkan aku lebih suka cast kat situ dari awal pagi sampai petang, tetapi kena gi kedai pancing dulu sebab beliau lom ada secret weapon nak digunakan. So 1/2 day jer casting kali ini. Tambahan hujan yang tetiba lebat, so kena delay cikit program. Apa pun, memang best snakehead kat situ sebab memberi "kerjasama". Tak sia2 member datang dari jauh...




Bujang dengan tangkapan Snakehead pertama beliau. Good size!




Gaya seorang caster dengan kasut Phua Chu Kang barunya...



 

Bujang sebenarnya dapat banyak gak. Gambar ada kat beliau. Yang aku snap kat sini hanya hasil pertama beliau.

Aku pulak tak larat snap gambar. Tak kurang dari 10 ekor yang aku dapat. Hanya saiz yang ok jer aku letakan dalam blog nie.




1st catch - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




Close-up.





2nd catch - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




Close-up




Another view.




3rd catch - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




Close-up.




4th catch - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




Another view.




5th catch - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




Close-up.




 

Melihat keseronokan member fight snakehad & tercapai target nya yang datang dari jauh, turut memberi semangat kepada aku untuk membantu member2 lain yang ingin belajar secebis ilmu yang aku tahu untuk dikongsi bersama. Semoga ilmu aku pun turut bertambah. Memang "sharing is caring..."









No comments:

Post a Comment