"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

10 March 2014

Snakehead Report (2nd week of March 2014)


Tarikh: 04/03/2014 (Selasa)
Lokasi: Sekitar Kota Samarahan
Masa  : 6.15pm - 7.00pm



Selepas Test Drive JF yang DIY tu, aku menukar lure & menggunakan lure peberet untuk menggoda snakehead yang ada di parit yang sama, berhasil jugak dengan tangkapan seekor TETAPI twice aku tangkap beliau dengan lure yang berbeza!





Lokasi tempat aku Test Drive JF.





Kat sebelah sini aku strike snakehead tu.





1st catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"





Hello... Anybody home???





Lepas aku dapat snakehead tu, aku C&R agak jauh sikit dari tempat aku dapat tu. Tah macam mana dia boleh patah balik & aku sure memang sekali lagi beliau hook-up. Tapi kali ini aku menggunakan lure lain pulak kerana setelah agak lama tiada sambaran kat top water.






2nd catch, TWICE! - Snakehead

Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: Berkley Powerbait 3" "Double Tail Grub"




Close-up.










No comments:

Post a Comment