"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

23 June 2013

Snakehead Report (3rd week of June 2013)

Dah 2 kali Sabtu kumpau hardcore casting (dari awal pagi sampai petang)! Rejeki hardcore casting nie belum ada lagi. Tetiba jer aku rasa miss casting di Sabah dengan tarikan ikan yang kasar2. Semenjak balik nie belum lagi aku buat ops boatbase. Ramadhan dah bakal menjelang. Yusuf Taiyoob pun dah hari2 keluar... Hanya belao jer yang sudi melayan...



Laporan 1 (18.06.2013)

Solid hook-up. But CP&R size...


Full view...








*FREESTYLE STREET FISHING* 





Laporan 2 (19.06.2013)

Another solid hook-up. But size still below 30cm.


Another view.


Full view.




*FREESTYLE STREET FISHING*




 
Laporan 3 (20.06.2013)

With killer frog - Sure Catch.


Full view.


Apalah punya rejeki kali ini, semua tangkapan di bawah saiz 30cm! Semua saiz kategori "Sekolah Rendah" jer. Tapi syukur jugak sebab tak kumpau... Keep on fishing beb!


*FREESTYLE STREET FISHING*




 

Laporan 4 (21.06.2013)

Akhirnya... Sekian lama menunggu baru aku rasa puas hati dengan saiz tangkapan kali ini, 36cm walaupun hanya seekor.



Close-up. With Berkley Power Grub 3".


36cm. Oh yeahhhhh...! Osemmm...


*FREESTYLE STREET FISHING*




 



Laporan 5 (22.06.2013)

Aaaaa... start balik dah saiz bawah 30cm :(



Another view... Kali ini aku dapat kat spot baru, sekitar parit sawah padi.


Kat area spot baru nie berkali gak aku rabut kebanyakanya diselamatkan oleh akar teratai dan rumput walaupun dah hook-up. Yang last sekali aku rasa dalam saiz 40cm camtu, bejaya escape! Next time beb... next time... 



*FREESTYLE STREET FISHING*




 
Laporan 6 (23.06.2013) 

Below 30cm... AGAIN! Stressss....!


Full view.



Hari ini sekali lagi aku terjah kat spot baru tu dengan harapan untuk menangkap si 40cm tu. But yang bawah saiz 30cm nie pulak dapat. Sekali lagi si 40cm tu berjaya menyelamatkan dirinya dengan bantuan teratai walaupun dah tersangkut pada Berkley Powe Grub 3" tadi. Aiii... mencabar nampak?!!!... Siaplah kau lepas nie.


*FREESTYLE STREET FISHING*




 


4 comments:

  1. kalau saya ada disana...wahh tentu menarik..

    KPAS dah follow dan link..harap tuan dapat link kan blog KPAS disini...

    ReplyDelete
  2. Kebanyakan saiz bawah 30cm jer bro... Payah nak jumpa yg kasar2 dkt area saya nie.. Ker saya kena usaha lebih cikit terjah spot baru??? Hmmm... Wlpun kecik & sehari purata seekor jer kena cast, sekurang-kurangnya saya dapat kumpul utk mengUpdatekan blog nie. Sbb itu utk laporan snakehead nie saya buat seminggu sekali (by weeks every months).

    Terima kasih kerana sudi 'link'kan blog saya yg tak seberapa ini & blog bro gak telah saya 'link'kan.... :)

    ReplyDelete