"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

01 December 2015

Boat Base 2/2015 - Kampung Sekambal, Lundu


Tarikh: 29/11/2015 (Ahad) 
Lokasi: Kampung Sekambal, Lundu
Masa  : 6.00am - 3.45pm



Short report untuk blog aku kali ini. Bukan apa, boleh dikatakan trip kumpau. Pasal tulah tak banyak gambar. Asyik cast jer mencari strike hingga terlupa untuk mengambil gambar. Ber4 dalam trip nie; aku, Louis, Bob & Mul.

Di tambah hujan lebat sebelum subuh lagi yang tak berhenti-henti seolah-olah petanda trip kali ini bakal gagal. Apa boleh buat, "bencer" jaklah (kata orang Sarawak - dari perkataan 'adventure'; hentam saja lah lebih kurang maknanya).





Bob & Louis... Peratikan tahap kekaruhan air + hujan tak berhenti + air sejuk. Memang agak lewat bermula menunggu hujan teduh.





Aku & Mul





Hanya kami jer yang turun casting. Port banglo mewah dah jauh surut. Beberapa saki-baki spot (dalam trip boat base lepas) diterjah jugak, diorang ada merasa miskol2 kecil. Aku pulak memang langsung takde merasa. Dari air surut sampai balas pasang, memang takde strike langsung kali ini. Setelah agak lama cast yang kumpau, kami putuskan untuk balik. Dan kat simpang terakhir, berdekatan spot yang mula2 kami cast, sempat lagi baling buat kali terakhir konon... last cast, baru aku merasa strike yang tersangat comel.





Species: Baby GT
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Shimano_Scorpion MG 1001
Line: Special Line (4X), 18 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 30 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_Shady 60F
Status: C&R





Tak padan dengan saiz... Ganas gak baby GT nie. Kalaulah mak bapak beliau yang strike tadi... Inilah satu2nya ikan yang strike dalam trip nie. Syukurlah tak kumpau. Hehehe... Next time repeat lagi. To be continue...







 LURE(S) OF THE DAY

Lure dari jenama Ofmer - Shady 60F kaler Pearl Chartreuse.








 

No comments:

Post a Comment