"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

20 June 2014

Snakehead Report (3rd week of June 2014)


Tarikh: 14/06/2014 (Sabtu) 
Lokasi: Port Summer Mall (SM) & Port X
Masa  : 6.15am - 2.30pm



Baru balik dari trip Sabah so, takde main snakehead dalam minggu2 seterusnya. Lepas tu baru aku start balik. Kali ini aku mencuba di port Summer Mall sebagai mukadimah. Tetapi kumpau.





Cam biasa, sensorang di pagi yang hening?






No lah... Mana ada sensorang. Tu pasangan husband & wife menjala. Diaorang dulu samapi dari aku.







Setelah kumpau di Port SM, so aku membawa diri mencuba di port yang aku terpaksa rahsiakan disebabkan amanah daripada member yang membawa aku ke sini minta dirahsiakan lokasi. Terpaksa beb! Siapa geng komplot dengan aku memang tahu yang aku tak lokek berkongsi port punya. So, kena respect gak keputusan dia... Aku namakan port nie sebagai Port X jer lah.





Aku perati Port X nie macam kolam terbiar tapi terjaga jer. Menurut member aku tu, kat hujung kolam nie macam bersambung dengan anak sungai. Entahlah... Dalam tanah tu kot untuk air recycle cam dalam akuarium.




1st catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: Z-Man "MinnowZ"
Status: C&R






Close-up.






2nd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: Z-Man "MinnowZ"
Status: C&R






Close-up.






3rd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: Z-Man "MinnowZ"
Status: C&R






Close-up.





Memang komando betul lah snakehead nie. Air masin pun dia boleh survive. Port X nie memang airnya masin. Sepanjang casting kat sini aku hanya gunakan lure Z-man MinnowZ.

Aku terpaksa menamatkan misi ini agak awal kerana... 
Ikuti entri seterusnya ada story lain yang best bagi aku personally. Hehehe...






No comments:

Post a Comment