"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

20 June 2014

Komplot UNsangkaRABLE - SABAH VOL.2 (PART 1)

INTRO


Tarikh: 31/05/2014 (Sabtu) 
Lokasi: Bongawan, Sabah
Masa  : 9.00am


Setelah setahun, kini aku kembali ke Sabah untuk Komplot UNsangkaRABLE - SABAH VOL.2. Cam biasa, aku pergi keseorangan jugak untuk komplot ini.  

Habitat aku kali ini masih seperti tahun lepas jugak - di rumah Bro Samoi. Cuma komplot kali ini ada tempat lama yang tidak diterjah & penambahan beberapa tempat baru sebagai ganti,

So, lepas sampai di Sabah, yamca dulu & berjumpa dengan geng2 lama & baru. Esok baru start Komplot.





Journey bermula.






Yes, syukur... Landing di Sabah.






Sesi Yamcha dengan otai2 Dunia Kegelapan Bongawan...






Sesi Yamcha dengan otai2 Dunia Kegelapan Bongawan...






Sesi Yamcha dengan otai2 Dunia Kegelapan Bongawan...








Tarikh: 01/06/2014 (Ahad) 
Lokasi: Menumbok, Daerah Kuala Penyu
Masa  : 5.30am - 6.00pm



DAY 1 
Ok, kita mulakan komplot kali ini. Seawal pagi bangun, berkemas ala kadar & mengambil komploter yang lain yang menunggu di check point

Komplot kali ini didalangi aku, Bro Samoi, Pak Mus, Kamal & Fuad. Kamal & Fuad berkongsi kenderaan. Aku & yg lain berkongsi kenderaan jugak. So, 2 jentera serangan.

Tahun lepas kami tidak berkesempatan ke sini kerana anak Tokey bot sewa berkahwin. So, tahu ini buat pertama kali aku ke sini.






Isi minyak kereta & bot.
 





Selfie.






Dah masuk Daerah Kuala Penyu. Tak lama lagi sampailah.






7.00am sampai di Jeti Menumbok.






1st time datang sini. So, kena bergambar lebih cikit...






Gerbang pintu masok.






Chalet ini untuk disewa.


















Diorang nie pun lama dah tak ke Menumbok.






Susun barang2 dulu.






View depan chalet.












Yang nie bahasa modennya kafeteria. Haha...






Membelasah mee Maggi sebagai breakfast.






3 buah bot yang akan digunakan.








Team Kucing Tanah - Fuad & Kamal.






Team Mamat & Pak Mus.












Team Hybrid - Sarawak Sabah (aku & Bro Samoi).






Berlepas.






























Kamal & habuannya.






Aku tak kumpau. Kerapu kiut!






Hrmmmm... Bro samoi yang champion!






GT (Ikan ini gak merupakan terbesar & terberat dalam komplot kali ini).




Walaupun air kelihatan berpotensi, namun sampai tengahari kurang pulak tangkapan & sambaran. Ada beberapa ekor jugak yang aku dapat terutamanya kerapu, namun aku C&R disebabkan sai yang kecik2 belaka. Apa2 pun, lunch lah dulu...




























Lepas lunch, misi diteruskan. Sampai saja di bangkar, bro Samoi yang melempar lure dahulu (aku tengah terkial2 membetulkan tali pada bc), terus disentap MJ saiz boleh tahan.





Aishhhh... Memang ada ilmu penunduk MJ.







Purata saiz yang aku dapat dalam trip kali ini. Apa lagi, C&Rlah...







Yang nie pun aku C&R.






Tengah menjolok lure yang tersangkut.






Bot si Fuad & Kamal kehabisan minya. Bot aku & Bro Samoi meragam - payah di start. So bagi minyak dengan bot Fuad & towing bot kami lah jawapnya.






Hasil yang tidak seberapa kali ini. Syukur...






Last pose sebelum balik.





Walaupun hasil yang tidak seberapa dalam trip ini, syukurlah dapat mencoba di tempat baru. Kebanyakan kami C&R kerana hasil yang dapat kecik2 jer lom puas hidup. Semua tak kumpau... errrr... kecuali si Fuad. Puhahaha.... Apa2 pun, enjoy & santai trip nie.










 

No comments:

Post a Comment