"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

21 June 2014

Komplot UNsangkaRABLE - SABAH VOL.2 (PART 3)

Tarikh: 04/06/2014 (Rabu) 
Lokasi: Bongawan
Masa  : 6.00am - 2.45pm



DAY 3
Selepas rehat pada hari sebelumnya, kali ini Cikgu Hazlin join dengan aku & bro samoi dalam xtvt jigging pulak. Jingging nie xtvt yang aku minat lepas casting (kerana tangan turut bekerja, so taklah boring main tunggu jer).  

Lokasi pilihan kali ini tak lain & tak bukan area Bagang (klik sini) (sama seperti tahun lepas jugak).






Bot Cikgu Hazlin digunakan. Bot nie memang sebijik cam bot bro Samai kat Weston ari tu...






With Cikgu Hazlin selaku Kapten untuk misi kali ini.






Fuhyoooo... Macam nak ribut jer kat Bagang tu.






Reel aku pinjam dari bro Samoi, Hemingway 2000. Lazat gak reel nie untuk light jigging...






Stanby untuk parking.






Walaupun macam nak ribut jer, tapi syukur hari ok!






Micro jig yang aku gunakan.






Semangat menjigging pun bermula.






"Cheat mode" untuk sekodeng penghuni dasar. Hahaha...






Rod bro Samoi yang aku pinjam untuk misi kali ini.






Syukur awan hitam telah beralih arah...






Bro Samoi dengan hasil jigging yang pertama...






Dan lagi...






Beberapa kali gak tukar spot namun hasil kureng memberansangkan.






Lan Todak rasanya...






Yeah, baby GT. Syukur...






Satu2nya GT yang aku dapat dalam trip di Sabah pada kali ini.





Dalam masa bertukar dari satu bagang ke satu bagang tu, cikgu Hazlin mencuba kaedah trolling. Beliau jer yang ada membawa lure untuk trolling. Sedang asyik sekodeng melalui fish finder tu, tetiba lure beliau disentap ganas! Agak kasar tangkapan kali ini.





Perghhhh.... Tunduk hormat rod cikgu Hazlin tu!






Tenggiri ke? Alu2 ke?...






Wow! Tu dia megatron... Local panggil ikan ini Belangasan kalau tak silap.








Trip kali ini banyak didominasi oleh ikan Kerapu Bintik. Yang aku dapat ni kira paling besarlah antara kerapu yang ditangkap.






Jam 2.45pm, misi jigging ditamatkan. Perlu banyak rest untuk persediaan perjalanan trip yang agak jauh esok hari.






Bolehlah hasil nie. syukur tak kumpau.







No comments:

Post a Comment