"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

25 May 2015

Snakehead Report (4th week of May 2015)


Tarikh: 24/05/2015 (Ahad) 
Lokasi: Riveria (Kuching - Samarahan Expressway)
Masa  : 2.45pm - 5.30pm



Hrmmmm... Lama dah aku tak post laporan snakehead. Masih syok dalam misi mencari lauk grade A & misi mencari tangkapan berskala "WOW!"... Setelah rabut di sebelah pagi & kumpau di beberapa tempat, last round aku cuba lagi kat Riveria, mana tahu nasib cam minggu lepas, kononnnnn... Ceh! Lain target, lain lak dapat.





Kureng sambutan dari penghuni dasar. Macam2 dah cara pujuk. Tak mau jugak. Last2 ngepop sehampir dengan rumput tu tetiba ada sambaran yang terus menekan popper aku ke bawah.






Species: Haruan @ Common Snakehead
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Shimano_Scorpion MG 1001
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Starlit_Popper
Status: C&R





Aku ingatkan baby Selunsong yang ambush, sekali snakehead da... Nasib baik tak kumpau. Ada lah jugak buat report blog. Satu2nya tangkapan tak sengaja hari ini...








LURE(S) OF THE DAY



Starlit Popper









No comments:

Post a Comment