"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

27 January 2015

Snakehead Report (4th week of January 2015)


Tarikh: 25/01/2015 (Ahad) 
Lokasi: Ladang Kelapa Sawit, Kampung Empila
Masa  : 7.30pm - 4.30pm



Tiada laporan snakehead untuk 3rd week of January sebab aku kumpau! Bukan setakat main kat freshwater, kat saltwater pun kumpau gak. Kali ini komplot banjir bagi memenuhi keinginan salah seorang ahli komplot yang membuak-buak nak mengetest rod & bc baru beliau. Seorang kenalan baru FB jugak turut sama dalam komplot ini.

Walaupun awal paginya hujan tak berhenti, tapi geng yang dari daerah Bau sanggup turun, so the rest - hentam sajalah. Mengharapkan agar hujan reda di ladang nanti.






Komploter kali ini (Left - Right); Aku, Louis, Salihin, Chia, Dzul, Azrin, Aleh. Hujan pun hujanlah. Kasih redah. Memang caster kental & "Hati kau memang keras Roy!".





"Penipu" yang digunakan untuk 1st half...





Aksi pun bermula... Beberapa "teguran" curut sebagai pembuka tirai- miskol & rabut.





Aktiviti memilih port sukatikorangnakpilihkatmana. Hahaha...





Siap dengan gaya tersendiri. Yang berjalan (Dzul) tulah berkobar-kobar sangat nak test set baru beliau!





Tak tahu mengapa kali ini "feel" strike aku hilang entah kemana (ke belum serasi dengan rod baru yang aku gunakan kali ini kot???). Dah beberapa kali gak hook-up tapi tak kemas & rabut. Time nie dah masok tengahari pun aku belum strike lagi! Dah 2, 3 jenis lure bertukar pun masih belum strike. Member lain ada gak yang strike tapi kebanyakan sama kes dengan aku. Kalau ikut kebiasaan dah banyak dapat time camgini.





Katak SureCatch yang takde barb (duri) pada hook aku guna awal pagi tu aku tukar dengan katak Ofmer yang masih ada barb. Takleh jadi nie sebab lama sangat kumpau! Fokus aku kali ini mencari mama snakehead yang bawa anak untuk meninggikan lagi peluang strike. Meliar mata aku scaning tempat nie terutamanya lokasi bawah pokok sawit tu. Nasib aku memang baik kali ini, kelihatan anak2 sanakehead bermain berdekatan pokok sawit tu. Terus aku lempar lure kat situ. Sekali sambaran, mis. Kali kedua, Bammmm! Strike mama yang tak berapa besar. Strike pertama aku di kala tengahari. Yes!!!!





Species: Haruan @ Common Snakehead (1st Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up. Hoh, lamanya tunggu 1st strike! Selamat sudah, aku tak kumpau.





Species: Haruan @ Common Snakehead (2nd Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R






Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (3rd Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R






Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (4th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (5th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (6th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Tu dia, 6 kali strike. Aku kembali menemui "feel" itu. Sebelum beralih port, posing dulu tunjuk tahap banjir kat sini. Port juga kat sini tapi tulah takleh lalu. Besar sangat air.





Pis yo!





Azrin & Chia meredah "Amazon". Air dah melimpah atas jalan. Motosikal lak kena tinggal jauh.





Selfie kat "Amazon" dulu lah sebelum tukar tempat. Gambar seterusnya tangkapan ke-7 hingga 11...





Species: Haruan @ Common Snakehead (7th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (8th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: Bagi kat orang kampung yang turut sama mancing kat situ.





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (9th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (10th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: C&R





Close-up.





Species: Haruan @ Common Snakehead (11th Catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Ofmer_BB Kaeru
Status: Bagi kat orang kampung yang turut sama mancing kat situ.





Close-up.





Tangkapan yang ke-11 & terakhir aku nie paling besar dalam komplot kali ini. Tak sampai 1 kilo, almost. Apapun sang Bujuk masih berjaya menyembunyikan diri. Seperti yang aku katakan dulu, kalau main kat sini memang Bujuk sasaran utama aku. Next time Bujuk... Next time!









No comments:

Post a Comment