"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

05 January 2015

Snakehead Report (1st week of January 2015) - part 1


Tarikh: 01/01/2015 (Khamis) 
Lokasi: Parit Sekitar Kota Samarahan
Masa  : 5.15pm - 6.30pm



Wahhhh... dah tahun baru 2015 rupanya. Banyak gak kenangan suka & duka dalam hobi hanyir aku ini. Banyak jugak ikan & rekod sasaran 2014 tidak tercapai. Semoga tahun ini sasaran 2014 tu dapat ditunaikan, insyaallah... Errr cam azam 2015 jer bunyinya.

Sebagai pembukaan 2015, aku main terjah kat port dekat2 jer dengan mensasarkan snakehead. Nampak senang, tapi kekadang pulang dengan kehampaan. Mujurlah minit2 terakhir berjaya gak dengan 1 tangkapan bersaiz curut sebagai Perasmian Casting 2015.





 
Parit yang tyelah diluas. Rasanya lebih dari 2 minggu dah. Baru terserlah tempat ambush snakehead tu.





Tapi nak dapat saiz kasar2 tu sekarang nie payah. Teringat kenangan aku cast snakehead kat sini masa mula2 baru berjinak 2 dulu...





Species: Haruan @ Common Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb) 
Reel: aiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog
Status: C&R





Close-up.





Pose dengan aku lak sebelum diC&R balit ke habitat asal. Jadilah tak kumpau.






No comments:

Post a Comment