"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

29 April 2013

Personal Review: SHIMANO AMENISTA LPBC




Kali ini aku nak review secara ringkas lpbc terbaru aku (tapi dah 3rd hand) yang aku swap dengan Abu Garcia Pro Max 2 & ditop-up sedikit. 

Pertama kali aku gunakan lpbc ini terus terang aku cakap yang aku telah 'fall in love' with it. Memang smooth lontaran casting ku. Karauan jugak agak sedap walaupun kadang-kala ada sedikit getaran kasar (dah nama 3rd hand kan???), namun ianya langsung tidak menjejas prestasi keseluruhan.

Ofkos birdnest memang berlaku disebab aku nie bukannya PRO. Tapi memang aku berpuas hati sangat. Lagi satu, dari pagi sampai ke petang aku cast, memang tak rasa penat tangan. Agak ringan jugak lpbc nie bagi aku. 

Nak melontar gewang dengan teknik selain daripada overhead cast pun boleh. Lancar sangat gewang mengikut teknik hayunan.

 
LPBC aku yang terkini (3rd hand dah.... - Ada aku kisah!)


 
 JDM - Japanese Domestic Market

 
 
 Personaly aku memang suka gear ratio 6.3:1



 Another view...


 Walaupun dah tak berapa ensem, namun prestasi masih mantap...


So, moral of the story, kalau teringin memiliki lpbc JDM yang mampu milik aku memang rekemen sangat-sangat ambik sebijik! Berbaloi-baloi...


No comments:

Post a Comment