"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

30 March 2013

Renew Lesen MJ (Mangrove Jack) / Mencari Karan Belao

Tarikh: Sabtu, 30.03.2013 
Lokasi: Belungei, Lundu / Kota Samarahan


Memandangkan casting untuk boatbase semua dah penuh, so aku buat keputusan untuk 'membawa diri' ke Belungei, Lundu. Aku menjangkan casting kali ini jugak Lone Ranger, namun panggilan telefon yesterday dari member ku, Kimi & beliau bersetuju untuk 'berduet' dengan ku ke Belungei.

Hasil kali ini pun tak seberapa. Hanya seekor MJ juvenil jer sebagai 'renew' lesen yang aku dapat. Kebanyakannya rabut da...


 Posing dulu dengan baju baru beli semalam... @ 1 Jaya, Kuching dengan wang hantaran sebanyak RM29.90 tunaiiiii....


 MJ Juvenil... Hari ini aku menggunakan lure SP sepenuhnya...


Selepas menghantar member aku balik, sebelum pulang ke rumah, aku sempat ke lokasi belao feberet aku di Kampung Plaie, Samarahan. Dan hasilnya seekor belao yang agak boleh tahan jadi mangsa kali ini... 
*FREESTYLE STREET FISHING*

 Nampak kecik jer kan? Cuba peratikan hujung rod tu... Sendiri imagine aaa....


 Menggunakan SP sebagai lure...


Close-up dari kaca mata semut...



*FREESTYLE STREET FISHING* 




Set up yang aku selalu gunakan untuk memujuk belao.




No comments:

Post a Comment