"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

23 March 2013

Belao Penghilang Kumpau

Sabtu, 23/03/2013

Arghhhh…. Kumpau 3 feberet spesis utama (MJ, Selunsong & Kerapu) lagi minggu ini. Serba tak menjadi season casting kali ini. Lesen Selunsong belum dapat. Lesen MJ & Kerapu belum renew…. Belom rejeki…


 Spot Tambak Pending – tiada hasil kali ini…


Pun begitu, belao (harun/ snakehead a.k.a Channa Striatus) pulak menjadi strike nya. Kali ini spot sawah padi dalam siasatan aku selama 1 hari. Semalam aku buat ops serbuan kat situ, strike nya tidak, tapi rabutnya banyak. Aku dikejutkan kelibat spesis seperti BUJUK (harap-harap betul) melompat. Takpun memang belao… So hari ini aku serbu lagi lokasi tersebut & wallaaa… seekor belao dengan saiz tangkapan aku paling besar setakat ini berjaya ditangkap. Perghhhhh…. Fight abis beliau! Banyak shiyokkkkkkkkk woooo…!
*FREESTYLE STREET FISHING*
 


 “Tunduk Hormat” rod aku derrr…. Layan wooo!


 Tangkapan belao aku paling besar setakat ini...


 Pun begitu, belao ini aku bagi kat seseorang (cam pekerja kontrek) untuk dijadikan juadah beliau (sekeluarga?)

 

Walaupun seekor sahaja hasil kali ini, namun sebagai pengganti kumpau berpanjangan "karan" belao amatlah dihargai dah di dahului dengan ucapan terima kasih. Sekian.


*FREESTYLE STREET FISHING*




 

No comments:

Post a Comment