"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

14 February 2013

XTVT Sempena Cuti CNY...

Hmmm... Pa nak buat time2 cuti CNY gine? Nak gi casting, aku just weekend caster. Lagipun baby baru 2 minggu umo beliau. Tu le malas nak nak gi casting sebab sabtu lepas baru jer casting dari pagi sampai maghrib. Well.... baik aku tukar kaler lure jer. Ada 3 ekor lure yang perlu disalin jersey. Ambik idea dari Ofmer Bad Dog & Rapala Deep Tail Dancer - Hot Tiger... 

Lure asal yang digunakan Bakau, Abu Garcia & Storm Madflash Thunder Crank. Spray tin jer aku gunakan. Hasil taklah sebagus kalau gunakan Air Brush (yang nie aku tak reti nak guna...). Masih lagi kasar, tapi bolehlah cari makan...
  
  Operasi bermula...


 Storm Madflash Thunder Crank Gold. Belum siap lagi nie... Bakal jadi Rapala Hot Tiger...


Bakau... Belum siap sepenuhnya. Tukar kaler dari putih ke merah.


Abu Garcia... Dari kaler asal gold. Tukar kaler merahpinkputih, tambah Chicken Pox & Belang Tarong Pendekar Laut!


 Siap gak hasil spray tin yang tak seberapa. Kereta aku nie pulak dijadikan sebagai oven untuk mengeringkan spray makhluk2 puaka, dari tengahari sampai balik kerja, memandangkan cuaca yang tidak menentu yang kejap panas, kejap mendung.


Semoga para ikan tidak dapat membezakan mana yang ori & mana yang palsu. Strike melampau hendaknya!


 

4 comments:

  1. bakau tu pakai merah ape bro?
    saya pakai orange-red
    http://soulrake.blogspot.com/2013/03/custom-ofmer-baddog-85f_11.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fluorescent Red bro. 2 3 kali gak spray, sengaja bagi tebal cikit.

      Delete
  2. oic...
    patut la nmpk lain sikit dari merah biasa
    bagus gak idea oven kereta tu :thumbs up:
    good luck bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq. Lagi cepat spray tu kering pakai 'oven' tu... hehehe...

      Delete