"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

28 December 2012

Hasil Casting Pertamaku...

Tarikh: Sabtu, 22/09/2012
Lokasi: Sempadi, Lundu
Setelah 2 bulan lebih menunggu tanpa beputus asa, akhirnya aku mendapat hasil castingku buat pertama kalinya di Sampadi, Lundu. Bukan seekor tetapi 2 ekor Siakap Merah (Mangrove Jack) atau lebih dikenali bagi kaki pancing sebagai “MJ”. Inilah ikan yang teramat sangat aku inginkan & tersenarai sebagai ikan yang “Paling aku Kehendaki”. Syukur Alhamdulillah…. Walaupun saiznya tidaklah begitu besar tapi memadai bagiku sebagai motivasi agar aku terus berusaha & tidak mudah berputus asa.

Sesi suai kenal dengan caster senior...


 Semua otai nih, aku jer yang "petai"....


 Kosenteret tu....


Membelasah cukup-cukup. Ganas diorang nie...


MJ Sampadi pun dia kenal sangat dengan diorang.



 Kena naik feri @ Rambungan...



 Ahli saintis mengkaji faktor air sungai...



Sampadi, kami datang....



 Posing sebelum naik bot, dipecah mengikut kategori saiz badan. Hahaha...



 My teammate, berlepasssss.....

 Skuad Gempur...

 Bobby RELOAD weaponnya...



JJ olso RELOAD weaponnya...



 Dedeq ready dah...


  Hai casting style...


 Fokus mencari spot terbaik.



  Penat & panas da... Kapten JJ yg tidak berhenti-henti meCasting.


Panasproof member nie.


  Osemmmm!... MJ (Mangrove Jack @ Siakap Merah) pertamaku, Alhamdulillah...
Yez! Yez! Yez! Seronok woooo. 1st time le katakan.... Inilah ikan yang menyebabkan aku terjebak dengan dunia casting. Tercapai jugak akhirnya setelah hampir 3 bulan menunggu hasil casting yang pertama. Yahooooooooooooooooooooooooo..... (kehappyian yang melampau!).


 Naisss...! 2nd MJku. Alhamdulillah.... Yez lagi! Yez lagi! Yez lagi!


  Berjemaah menolak bot yang stuck sebab air surut sangat...



 Another Skuad Gempur...



 Tamat sudah untuk kali ini...



 Alhamdulillah, syukur atas kurniaanMU...