"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

28 December 2012

PENGENALAN / 1st Time Casting

Tarikh: Sabtu, 07/07/2012
Lokasi: Belungei, Lundu


Assalamualaikum & salam sejahtera. Selamat datang ke blog aku yang tak seberapa ini. Blog ini aku dedikasikan untuk hobi baruku iaitu – CASTING. Salah satu daripada cabang sukan memancing. 

1st time aku casting di Belungei, Lundu, Kuching, SARAWAK. Buat pertama kali juga aku menggunakan peralatan yang belum pernah aku gunakan iaitu RBC (Round Baitcasting). 

Memang teramat janggal menggunakan peralatan ini. Members ku yang lain casting mendapat ikan & aku asyik membetulkan “bird nest” pada RBC. Memang aku tak mengharap mendapat hasil tapi peluang ini aku gunakan untuk belajar cara melontar lure dengan betul daripada senior castingku. Terima kasih atas tunjuk ajar dan tips yang diberikan; Terubuk Sarawak, Amirul, Annuar & Dn Black.




  Perjalanan bermula...



  Jauh tu...



  Yes, dah nampak pantai dan laut...



Senior merangkap cikgu casting ku...



  Pose jap...




  Sampai sudah... Perghhh... Osemmmm! Naisss! Mablesss! UNsangkaRABLE...




  Baru nak belajar guna RBC da...