"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

03 April 2017

Casting Land Base - Belungei, Lundu 3/2017


Tarikh  : 01/04/2017 (Sabtu)
Lokasi : Belungei, Lundu
Masa  : 09.45am - 4.15pm




Masih tidak berpuas hati dengan result minggu lepas, aku plan nak terjah semula port Belungei secara solo minggu ini, memandangkan 'partner in crime' aku tak dapat ikut kali ini kerana bertugas. Sehari sebelum trip tetiba aku dapat message dari rakan FB - Jay Iglesias nak join komplot dengan aku. Aku ok jer...




Komplot pertama & 1st kitaorang face 2 face. Sebelum nie kontek2 dalam WhatsApp  & FB jer. Time nie aku dan Jay dah kira lambat jugak sampai. Air dah surut lagi da...





Wow, what a nice view... Belah kanan dah ada sorang bro yang sampai dulu dari kami.





FYI, bro tu dah naikkan 3 ekor MJ saiz L, M & S beb! Lupa lak aku snap pics tangkapan beliau. Dah rezeki beliau. Aku & Jay lak yang pedih mata tengok... Arghhhhhh, melepas!





Cam biasa, antara port yang wajib diterjah...





... cast yang berhasil dengan level baby lagi. Masih berpenghuni jugak port tadi.





Species : Kerapu_Grouper (1st Catch)
Rod       : Viper_Double Dragon, 8-17 lb
Reel      : Shimano_Calcutta Conquest 51
Line      : Tri-Poseidon PE x4_15 lb
Leader : Poseidon_20 lb
Lure     : Hybrid
Status  : C&R





Pastu aku try cast lak kat sebelah jer dari tempat tadi...





Pun berhasil dengan baby lagi...





Species : Kerapu_Grouper (2nd Catch)
Rod       : Viper_Double Dragon, 8-17 lb
Reel      : Shimano_Calcutta Conquest 51
Line      : Tri-Poseidon PE x4_15 lb
Leader : Poseidon_20 lb
Lure     : Hybrid
Status  : C&R





Antara port peberet aku kat batu2 tu. Cast beberapa kali...





Tidak mengecewakan kerana strike, tetapi mengecewakan kerana masih saiz baby. Bila lah mak bapak datok nenek korang nak sambar... Sabar jerlah...





Species : Kerapu_Grouper (3rd Catch)
Rod       : Viper_Double Dragon, 8-17 lb
Reel      : Shimano_Calcutta Conquest 51
Line      : Tri-Poseidon PE x4_15 lb
Leader : Poseidon_20 lb
Lure     : Hybrid
Status  : C&R





Jay yang cast jauh di sana turut strike sang baby Kerapu jugak.





*Kredit foto: Jay - Yang ke-2 beliau dapat baby Tetanda.





Sama macam minggu lepas jugak result komplot kali ini.... Nampaknya misi peribadi aku masih lagi gagal & tidak mencapai sasaran. Target MJ saiz makan buat lauk belum tercapai. Saat MJ frenzy pun masih belum jumpa lagi. Right place but at the wrong time. Apa2pun kalau masa pasang surut cun lagi, akan aku bertandang semula kat sini...








 LURE(S) OF THE DAY

Inilah lure yang aku panggil "Hybrid". Kacukan antara lure White Rabbit yang putus ekor dengan lure Berkley PowerBait Power Grub yang cedera parah. Ambik part ekor & gam jer dengan gam 3 second, wallaaaaa..! Hehehe... Tapi akhirnya lure nie terkorban sebab sangkut kat dasar...









No comments:

Post a Comment