"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

16 June 2015

Snakehead Report (2nd week of Jun 2015) - OFF SEASON FISHING...


Tarikh: 14/06/2015 (Ahad) 
Lokasi: Riveria (Kuching - Samarahan Expressway)
Masa  : 3.00pm - 5.30pm




Selepas balik dari program Hari Keluarga opis aku, hanya ada sedikit waktu untuk aku casting & last casting sebelum Off Season memandangkan minggu depan umat Islam akan memulakan ibadah puasa. So seperti tahun2 sebelumnya jugak, sepanjang bulan puasa nanti aku tak casting.

Misi last ini untuk merasa sentapan penghuni Grade A Riveria, tapi bukan rezeki, snakehead pulak yang sudi. Takpa, janji strike!





Setelah agak lama cast kat kawasan yang luas, aku try kat satu kawasan macam lopak. Mana tauk kan, baby barra menyambar nanti. Tapi sambaran pantas rupanya dari snakehead!



 

Species: Haruan @ Common Snakehead (1st catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 18 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Zman_"MinowZ" (Pearl/ Blue Glimmer)
Status: C&R





Close-up.





Catch & Release. Sempat gak member aku snap pic nie.





Sekali lagi aku main kat kawasan lopak mencari baby barra & sekali lagi snakehead menyambut panggilan aku da...





Species: Haruan @ Common Snakehead (2nd catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 18 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Zman_"MinowZ" (Pearl/ Blue Glimmer)
Status: C&R





Ngapa ada kecederaan sebegitu eh? Banyak gak aku jumpa snakehead yang mempunyai kecederaan yang sama. Merempit & melanggar tunggul dalam air agaknya...





Aku teruskan cast kat kawasan berhampiran tepi rumput, pun terus diragut snakehead. Takpe, layan jer.





Species: Haruan @ Common Snakehead (3rd catch)
Rod: Storm_Trickster (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 18 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: Zman_"MinowZ" (Pearl/ Blue Glimmer)
Status: C&R





Close-up. Rakusnya!





2 orang masta sedang beraksi






Aku dah "seram" & standby nak check-out bila time cuaca camgine. Lebih2 lagi bila dah nampak "flash". Diorang nie hermmmm...





 LURE(S) OF THE DAY





Ok guys, itu merupakan tangkapan aku yang terakhir. Aku 'rehat' dulu sepanjang bulan puasa nie & insyaallah sambung balik selepas Hari Raya nanti. Memang bulan puasa merupakan aku punya "OFF SEASON". Thank you sebab sudi singgah & for every Muslim who follow my blog, wherever you are; 

"Salam Ramadhan & Selamat Hari Raya Aidilfitri".











No comments:

Post a Comment