"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

02 March 2015

Snakehead Report (4th week of February 2015)


Tarikh: 26/02/2015 (Khamis) 
Lokasi: Parit Sawah Padi, Kota Samarahan
Masa  : 5.30pm - 6.30pm



Sudah 2 minggu berturut2 misi aku mencarik lauk Grade A gagal. Sungguh pun semalam (Ahad) hari baik, cuaca baik... Just belum tiba rejeki aku lagi. Nak cast snakehead pun tak sempat sebab aku balit lewat semalam.

So, sebagai "hidangan" tak seberapa, nie dia hasil snakehead yang aku cast pada hari sebelumnya sebagai report mingguan snakehead blog aku nie. 2 ekor jer, selamat diC&R...





Species: Haruan @ Common Snakehead (1st Catch)
Rod: Okuma_Nemesis (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch_Tiny Frog
Status: C&R





Close up. Darah tu bercampur dengan darah aku sikit (tangan aku kena hook time beliau meronta). Auchhhhh....!
 




Species: Haruan @ Common Snakehead (2nd Catch)
Rod: Okuma_Nemesis (4-10 lb) 
Reel: Daiwa_Alphas 103L (Purple)
Line: Special Line (4X), 10 lb
Leader: Bossna_DFC Leader, 20 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch_Tiny Frog
Status: C&R





Close up.





Yang ke-2 nie da kasar sikit & memang layak lah berselfie dengan aku. Hahaha...










No comments:

Post a Comment