"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

23 October 2014

Komplot Suai Kenal Rakan Facebook_Miri SIRI 1


Tarikh: 19/10/2014 (Ahad) 
Lokasi: Miri, Sarawak
Masa  : 4.00pm - 6.30pm



Komplot pertama dengan rakan Facebook dari Miri yang menggunakan nick name Zamisma Abu. Merupakan seorang cikgu & seringkali casting bersama anak beliau.  Kesempatan bertugas di luar kawasan aku gunakan untuk merancang rancangan "jahat" bersama beliau. Hahaha...

Walaupun masa yang ada agak terhad, namun komplot yang kumpau ini kira berjaya menemukan aku dengan beliau yang sering berhubung melalui Facebook sahaja sebelum ini.





Kesudian cikgu menjemput & menghantar sekaligus menunjuk port walaupun baru pertama kali berjumpa f2f, amat aku hargai.





1st port. Jangan tak caya port camni sebenarnya port MJ & Bulan!





Bersama si Junior yang mewarisi hobi hanyir ini.





Gabungan mantap. Like father like son...





Berkali-kali miskol tapi tak hook-up.





Perghhhhhh... Port MJ & Bulan. Believe it!





2nd port - Port 968. Also port MJ & Bulan.





Time nie air dah surut...





Walaupun surut, ada sebahagian  kawasan yang masih tinggi airnya. So wajib diTry...





3rd port - Sungai Tukau Putus.





Bawah jambatan kat tiang (tengah sikit) tu memang hot sport.





Dah ada brader yang parking memBottom.





4th port - Sejarahnya port nie berSelunsong suatu ketika dahulu. Kini didominasi oleh MJ & Bulan.




Satu lagi bidang baru dalam dunia pancing yang akan aku ceburi selepas ini - Dunia Ultralight (UL). Terima kasih cikgu sebab souvenior produk tempatan - Kanicen Nix (klik sini untuk link). Lepas set ultraLight aku complete baru aku gunakan yang dalam peket tu. Sayang woooo, baru!





5 comments:

  1. Sampai ke miri ko ni bro...ptandingan memancing tasik UNIMAS sik join kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Traveling bro. Sambil mencari ruang & peluang....

      Delete
    2. X masok btanding sbb x boleh casting...

      Delete
    3. Owh, membottom boleh cuba...saya cuba nasib ni 1 Nov harap ketutu makan umpan lah nanti haha

      Delete