"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

11 August 2014

Snakehead Report (1st week of August 2014)


Tarikh: 02/08/2014 (Sabtu) 
Lokasi: Parit Sekitar Kota Samarahan
Masa  : 6.30am - 1.30pm



Sekali lagi aku dikecewakan Port Summer Mall. Walaupaun semalam hujan lebat & air agak besar, namun tiada "letupan" petanda adanya "megatron" bermain. 

1 jam yang paling lama bagi aku kerana tiada langsung 'mis kol'. Akhirnya aku membuat keputusan terjah kat tempat lain sekitar parit2 di Kota Samarahan ini bagi mencari secebis "karen". 

Jauh gak aku bermain kali ini & berhasil dengan 3 ekor Bulan @ Tarpoon (dalam next post - aku asingkan sebab kat Port X RAHSIA, amanah kawan aku ari tu... terpaksa beb!) & seekor Snakehead (berkali-kali gak rabut & 'mis kol' sebab saiz kecik2 yang baru nak tunjuk 'gangster'). Kesemuanya masih kategori bawah umur. Syukur gak kerana aku tak kumpau.
 




Pantang aku lihat port sebegini. Lebih2 lagi kalau pakai motosikal, wajib diCheck it out!






Masih port parit yang sama.






Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: DIY "Jump Frog"
Status: C&R






Close-up.





No comments:

Post a Comment