"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

02 December 2013

Battle of Snakehead 2013

Tarikh : 01.12.2013 (Ahad)
Masa  : 0800am - 1130am
Lokasi: Kolam Bandar Baru Samariang


Buat julung kalinya 1 pertandingan khas untuk ikan Haruan @ Belao - Battle of Snakehead 2013 diadakan pada tahun ini. Pelbagi kategori jugak dipertandingkan. Walaupun aku gagal masok ranking Top 10 disebabkan snakehead yang aku dapat berjaya meloloskan diri dari net kerana kecuaian aku sendiri yang tidak memeriksa net tersebut yang terdapat lubang besar. Apa2 pun keseronokan dapat berjumpa member2 baru yang sama2 meminati snakehead - priceless! Di akhir majlis, penganjur memaklumkan bahawa acara begini akan dijadikan acara tahunan! Yes....!



















 1 of sponsor - Tackle Fever.












 Spot pilihan aku.




Snakehead
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 15 lb
Leader: Ichiban 60% Flurocarbon, 20 lb
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Inilah snakehead yang aku dapat tu. Walaupun dapat digambar untuk bukti tetapi beliau berjaya melarikan diri setelah diletak ke dalam net. 2 ekor aku dapat sebenarnya, tetapi yang 1st tu kecik jer. So aku lepaskan & terlupa diambil gambar sebab excited sangat dengan battle nie...




 
Sambaran kasar yang rabut menyebabkan aku tak berubah spot hingga masa pertandingan tamat.









Overall, tahniah kepada pemenang, penganjur & peserta kali ini. Insyaallah, jumpa lagi next year Snakehead Battle.








No comments:

Post a Comment