"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

08 July 2013

Snakehead Report (1st week of July 2013)


Laporan snakehead bagi minggu pertama bulan Julai ini agak pendek. Hari Isnin - Rest. So misi bermula dari hari Selasa. Misi kurang berjaya, banyak miss kol & rabut!. Hanya pada hari Khamis (04.07.2013), setelah menggunakan new weapon, BANAX_Big Shoot - set belasahan murahan baru khas untuk snakehead, barulah berhasil dengan seekor tangkapan 29cm... Aihhhh, pandai memilih set baru gak rupanya snakehead nie, kelassss ko Jah!


New weapon dibeli pada sebelah pagi - BANAX Big Shoot + SP Berkley_PowerBait Power Grub, suksess dengan seekor Belao 29cm jer pada sebelah petang!... Hanyir sudah set baru nie. Better than kumpau! ;p


Close-up.


Kemudiannya pada hari Sabtu, lepas sikit dari azan Maghrib, di spot lamak aku tak terjah, seekor snakehead anggaran memang sekilo ke atas berjaya hook-up pada mulanya. Namun di minit2 terakhir masa kecederaan (ketika menaikannya dari parit), satu rontaran sekuat tenaga batin dari beliau berjaya melepaskan diri dari mata kail & terus menjunam semula ke dalam parit serta dengan selambanya melambai aku dengan ekornya sebelum mengeluarkan "NOS" memecut laju & hilang dari pandangan. "Noooooooooooo........!"







 

No comments:

Post a Comment