"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

10 February 2016

Snakehead Report (1st week of February 2016)


Tarikh: 07/02/2016 (Ahad)
Lokasi: Sekitar Kota Samarahan, Sarawak
Masa  : 3.15pm - 6.00pm



Adoiyaiiii... Dah 2 hari hujan lebat. On off on off lak tu. Payah nak cast time camgine. Walaupun hari tak menentu, ku gagahi jua demi hobi tercinta. 1st port, Kolam Taman Desa Ilmu. Tak sampai 10 minit rasanya aku cast terus hujan lebat. Grrrrrr...!

Masok kereta terus pecut ke Riveria pulak. Lama gak aku duduk dalam kereta tunggu hujan teduh. Pun hujan sini on off on off jugak. Sampai lebih kurang kul 2.00pm aku cast (& opkos - kumpau), sebelum gi kat port peberet buat ilang giggil... Snakehead pun Snakeheadlah...




Time di Riveria... Beginilah waiting game! Sekejap hujan sekejap berhenti. Pastu hujan lagi... Hrmmm...





Balik semula ke Samarahan & lepas geram kat port biasa. Dapat 1 good size yang tak sempat dirakam video kerana bateri dah flat. Lama lagilah nak buat video nie...





Species: Haruan @ Common Snakehead (1st catch)
Rod: Expert Graphite_Carbon Cube, 10-20 lb 
Reel: Kuying_Tornado 101  v2.0
Line: Tri-Poseidon PE x4_30 lb 
Leader: Bossna_DFC Leader, 50 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch_Tiny Frog
Status: Aku bagi kat sorang abang yang pancing ikan dengan anaknya





Arkkk... Kena sampai kat mata. Sorry... Tapi ko tetap jadi hidangan.





Bila dah kurang sambutan, aku berkalih kat tengah lagi. Satu ambush dari bawah teratai berlaku kat sini. Melambong katak aku dibuatnya. Takpe... kali ke-2 aku baling kat tempat yang sama, memang dasar pencurik, tak serik2. Akibatnya memakan diri sendiri. Hahaha... Hambik ko!




Species: Haruan @ Common Snakehead (2nd catch)
Rod: Expert Graphite_Carbon Cube, 10-20 lb 
Reel: Kuying_Tornado 101  v2.0
Line: Tri-Poseidon PE x4_30 lb 
Leader: Bossna_DFC Leader, 50 lb (80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch_Tiny Frog
Status: C&R





Lepas dapat yang nie belum lama lepas tu hujan lebat. Terpaksa aku stop main kat area nie. Pindah kat port yang teduh sikit. Dapat Snakehead kecil2an jer. Malas pulak aku nak snap pic. Aku bagi kat budak2 yang cast kat situ jugak.






LURE(S) OF THE DAY

The last of Kepala Oren dalam tackle box aku. Nak kena cari lagi pasnie.







 

No comments:

Post a Comment