"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

01 July 2014

Boat Base Casting @ Pulo Lakir & Sekitarnya_2

Tarikh: 28/06/2014 (Sabtu) 
Lokasi: Pulo Lakir & sekitarnya
Masa  : 7.30am - 4.15pm




Kali ke-2 aku & geng casting boatbase di Pulo Lakir dan sekali lagi "berjumpa" kondisi air yang bukan aku inginkan 100%. Masih dikira keruh jugak selepas semalam hujan lebat. Walaupun nampak hijau, tapi bukan Hijau crystal clear yang sepatutnya. 

Kali ini hanya ikan kerapu saja yang berjaya dinaikan & aku pulak nyaris2 kumpau. Mujur di minit2 terakhir masa kecederaan aku strike seekor baby kerapu. Jadilah.... syukur.





Jentera Serangan untuk komplot kali ini.












Fokus tu...






Sedikit keciwa aku kerana untuk kali ke-2 masih belum menemui kondisi air ini yang Hijau Crystal Clear 100%...






Tulah sapa suruh tak tido semalam!






Caught by Nazri.






Tu dia, tangkapan pertama Nazri.






2nd catch kerapu by Nazri, again!!!!!






This 1 caught by Shimpaku.






Apek also caught Kerapu.






Akhirnya Zman MinnowZ penyelamat dengan tangkapan baby Kerapu caught by me. Syukurlah tak kumpau!




Skuad kelaparan.




Memang kali ini hasil tersangat kurang. Rasanya ada 7-8 ekor Kerapu yang purata saiznya boleh dikatakan remaja bawah umur dinaikan. Tiada spesis lain yang mewarnai hasil tangkapan kali ini.

So, ini last xtvt memancing buat aku kerana esok Umat Islam akan bermula berpuasa (Fasting Month for Muslim). Seperti tahun lepas jugak, aku offkan dulu xtvt ini sehingga minggu pertama atau ke-2 bulan Ogos nanti baru aku sambung balik.

Well, see u soon! Insyaallah. Selamat Berpuasa & Selamat Hari Raya buat muslimin & muslimat di seluruh pelusuk dunia yang membaca & mengikuti blog aku ini.








No comments:

Post a Comment