"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

02 September 2013

Snakehead Report (5th week of August 2013)


Laporan 1 (26.08.2013, Isnin)

Hari ini matlamat utama aku adalah untuk mencuba prestasi LPBC 2nd hen yang aku beri secara online - Daiwa Alphas 103L (purple) dengan harga yang murah dengan conditions nya (berbaloilah...). Ex-owner sebelum ini memaklumkan dengan aku bahawa luaran dan dalam lpbc tersebut beliau rating dalam 7/10. So, aku cubalah prestasinya. Memang ternyata bagi aku sendiri pun setuju dengan pendapat ex-owner tu. 

Pun begitu aku berjaya jugak hanyirkan dengan tangkapan seekor snakehead. Yang lucunya kamera & henpon aku lupa bawak. Maka terpaksalah aku bawak balik untuk sesi fotografi sebelum aku lepaskan ke dalam parit depan rumah. 

Apa2 pun, aku telah membuat persiapan untuk upgrade & custom sedikit Alphas tersebut. Tunggu update tu nanti yek....
*FREESTYLE STREET FISHING*



Berjaya menghanyirkan Daiwa Alphas 103L (purple)...




 Close-up.


*FREESTYLE STREET FISHING*




 

Laporan 2 (27.08.2013, Selasa)

Semalam semasa aku casting di sport "Teratai Layu di Tasik Madu", ada lah orang kampung yang mencadangkan dengan aku untuk terjah ke dalam lagi kerana terdapat spot yang masih dihuni saiz "megatron". Dengan syarat - selepas hari hujan, di mana air yang besar dan tinggi lebih banyak saiz yang bagak2 keluar mencari makan & bergurau senda. So, hari ini aku pun check it out, meninjau2 kawasan yang di maksudkan, walaupun air masih lagi kering...



Cabang paling hujung sekali sebelah kanan tu spot aku selalu cast (Teratai Layu di Tasik Madu). Ada 2 parit yang bertentangan kat situ. Rupanya baru suku aku jelajah. Cabang sebelah kiri nie pulak spot baru & ada 2 jugak parit yang bertentangan. Boleh di katakan ini simpang 4 parit yang belum habis aku terjah... Time nie air masih kering.



 Ini pulak kat sebelah yang bertentangan dengan spot kat atas tu. Time aku ambik gambar nie aku di tengah2 simpang 4 parit tersebut. Di sebelah kanan gambar nie (tak nampak) ada lagi parit jugak.



Hah, nie dia parit yang aku maksudkan kat gambar atas tu. Ke sebelah kiri tulah sambung ke kanan yang tak nampak kat atas tu. Konfius??? Imagin jer simpang 4 yang mempunyai 2 jalan pada setiap simpang!



1st catch, masih lagi kecik.



1st Catch close-up.



 2nd catch. Lebih kurang sama saiz dengan 1st catch tadi.



2nd catch close-up.



Hujung sekali ada lagi spot sebelah kanan & kiri! OMG.... banyak nya spot yang aku belum terjah. Sehari memang tak habis...


*FREESTYLE STREET FISHING*




 
Laporan 3 (28.08.2013, Rabu)

Hujan lebat di sebelah pagi membuatkan aku tersenyum... Dah terbayang nak terjah ke spot baru. Tapi sebelom tu, spot lama aku nak cuba dulu. Beberapa kali jugak aku rabut. Hanya seekor yang berjaya strike & aku berikan dengan 2 beradik yang memancing dengan "kaedah kampung".



 Only 1 catch today...



 38cm.



 Close-up.



*FREESTYLE STREET FISHING*




 
Laporan 4 (29.08.2013, Khamis)

Masih lagi hujan di sebelah pagi & petangnya di spot yang sama seperti semalam, aku berjaya strike 4 ekor saiz kecil & 1 ekor saiz remaja.



 1st catch.



1st catch close-up.



2nd catch.



2nd catch close-up.



3rd catch.



3rd catch close-up.



4th catch.



4th catch close-up.



5th catch - 42cm!



5th catch close-up.




*FREESTYLE STREET FISHING*




 

No comments:

Post a Comment