"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

12 November 2018

Ikan Sumpit @ Archeryfish #1-2/2018


Tarikh  : 11/11/2018 (Ahad)
Lokasi : Salak
Masa   : 6.50pm - 5.45pm



Boat base pertama aku untuk tahun 2018!!! Perghhhh... punyalah lama dah tak boat base. Ajakkan dari member aku, Nazri ku sambut dengan set casting terbuka... Kali ini berempat pergi (3 - Caster, 1 - Tekong). Lokasi dipilih - sekitar Salak. Target utama - Ikan Kerapu... 

Tiada rezeki Kerapu aku kali ini... Lebih kepada jadi jurugambar! Bertuahlah sapa2 yang nak jadi model, bawak aku cast sekali. Nescaya osemmm gambar korang lebih2 disnap dengan Huawei Nova 3i (Hrmmmm... iklan free).




Nazri bersama tekong & bot yang akan kami gunakan.





Posing jap sementara menunggu ketibaan YB kazen aku.





Huh... akhirnya YB Sega yang dinanti muncul jua.





Here we go...





Nazri memecah kesunyian dengan tangkapan Kerapu pertama.





Saiz makan kat seafood nie, nice...





Berpindah tempat pulak... Dia lagi dengan strike ke-2.





Saiz sedap layan nie.





Kazen aku dengan Kerapu pertamanya.





Lagi lagi si Nazri yang strike!





Laku betul lure Zrek Fish Trap kat sini. Aku ada cuba jugak tapi takde rezeki...





Kali ini Sega pulak strike. Juga mengunakan Zerek Fish Trap.





Dia lagi... Haishhhh... Bila lak turn aku nie?!





Korang panggil apa ikan nie? Kat sini dipanggil Bengot.





Hrmmmm... malas nak cakap.





Belukang pun sudi jugak?!





Bila melihat Ikan Sumpit cuba menyerang lure (lure besar aku gunakan), terus tukar pakai lure kecik dipinjam dari Sega. Yes, pengubat kumpau akhirnya! Sumpit pun Sumpit lah... Janji strike!





Species : Ikan Sumpit @ Archeryfish (1st Catch)
Rod       : Viper_Venom Hybrid, 8-17 lbs
Reel      : Shimano_Sahara C3000HG
Line      : Tri-Poseidon, 15 lbs
Leader : Yo-Zuri_Hybrid
, 25 lbs
Lure     :
Eupro_K2 Lure 45s





Kerapu lagi naik by Sega.





Ikan Sumpit pun banyak yang dia naikan. Aku jer yang malas nak gambar.





Yes, Ikan Sumpit ke-2 kali ini. Sega suruh aku try lure baru beliau. Hanyir terus! Sayang betul aku tak bawak set UL, baru syok layan...





Species : Ikan Sumpit @ Archeryfish (2nd Catch)
Rod       : Viper_Venom Hybrid, 8-17 lbs
Reel      : Shimano_Sahara C3000HG
Line      : Tri-Poseidon, 15 lbs
Leader : Yo-Zuri_Hybrid
, 25 lbs
Lure     : Storm
_Gomoku Dense





Gaya bertenggek yang penuh kompiden melayan strike dari Nazri





Hasil yang terakhir & penutup untuk trip kali ini.





Hasil keseluruhan. Kumpau Kerapu aku edisi kali ini. Itulah namanya kalau dah bukan rezeki... Walaupun lure yang sama, tempat yang sama tapi rezeki berbeza.









   LURE(S) OF THE DAY

Eupro K2 lure 45s kalau tak silap lah...





Storm Gomoku Dense - Aksi renangan yang menarik.












No comments:

Post a Comment