"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

26 May 2014

Snakehead Report (4th week of May 2014)

Tarikh: 25/05/2014 (Ahad) 
Lokasi: Port Summer Mall(SM)
Masa  : 5.50am - 10.45am



Walaupun aku awal turun hari ini, namun firasat aku menyatakan bahawa Geng Jala Jaring gerenti awal lagi dari aku. So, malas lah nak turun rush. Relax2 jer lah bawak motosikal.

Sampai kat port SM, hrmmmm... memang benar firasat aku. Apa yang aku peratikan, kali ini jaring panjang gak dipasang. Walaupun tak menutup laluan keluar masok snakhead & untuk mengelak lure aku tersangkut dalam kegelapan so aku cast kat belah hujung yang tidak berjaring.






5.50am... Dari sini aku nampak samar2 jaring merentang kat depan.






1st catch - Snakehead (46cm)
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: DIY lure "Angry Rat"
Status: C&R






Close-up.






Payah nak selfie camnie. Entah kali ke berapa aku possing...




Bila dah terang sikit baru nampak jaring tu. Rupa-rupanya geng pakcik Thai tu (baju biru) yang punya jaring panjang yang hampi2 memblock laluan keluar masok snakehead.

Bedasarkan pengalaman aku, jika hari Ahad, grenti pekerja kontrak SM atau group lain dah pasang jaring (kerana bercuti), tapi jika hari Sabtu aku rasa ada or jarang2 diorang pasang awal sebab masih bekerja.





Pakcik Thai & geng nya.






Perghhhhh... ular pun kena jaring! Hoh, next time kena hati2 nak ambil lure yang sangkut kat seberang.





Lepas kurang sambutan dari port utama nie, aku bertukar kat port yang satu lagi. Ari tu lure aku terkorban kat sini. So, aku mencuba untuk kali ke-2. Walaupun berjaya dengan seekor mangsa, namun bukan yang mengorbankan lure aku tu sebab tarikannya tak kuat.




2nd catch - Snakehead (45cm)
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: DIY lure "Angry Rat"
Status: C&R






Close-up.








Sib baik member aku datang, so dia jadi kameraman.






Pastu aku balik semula kat port utama. Ada bebrapa kali gak rabut. Hanya 2 ekor yang bersaiz sekolah rendah jer dapat. Syukur alhamdulillah aku tak kumpau. Layannnn....




3rd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: DIY lure "Angry Rat"
Status: C&R






Close-up.






4th catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (NEC562L_4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: DIY lure "Angry Rat"
Status: C&R






Close-up.








No comments:

Post a Comment