"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

06 January 2014

Snakehead Report (1st week of January 2014)

Belum lagi terlewat untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru 2014 kepada pembaca blog aku nie. Semoga tahun nie tertulis rejeki aku untuk mendapatkan lesen ikan yang telah lama aku buru & masih lagi berjaya meloloskan diri. Apa2 pun permulaan 2014 nie dimulakan dengan Snakehead...





Laporan 1

Tarikh: 01/01/2014 (Rabu)
Lokasi: Ladang Kelapa Sawit Kpg. Empila (Snakehead 
        Heaven Paradise), Kota Samarahan, Sarawak
Masa  : 8.30am - 6.00pm



Komplot kat tempat biasa. Nothing special today. Cuaca masih lagi berhujan... Cuma barisan perjuang terdiri daripada Recruit Snakehead baru...




 Recruit lama & baru.




 Banjir ladang time nie. Nazri tengah survei spot.




 Penghulu Ladang - Cip Azrin tengah skodeng kat spot Bujuk.




 CD & Man buat warm-up & tuning bc. Testing 1 2 3...




 Cip Sarif & kazen aku Shimpaku Yamadori (nama saintifiknya) tengah buat tai chi. Dan Shimpaku champion dengan tangkapan Bujuk yang aku tak sempat snap utuk report kali ini....




1st catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro "Super 8 Slick", 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"




 Close-up.




2nd catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro "Super 8 Slick", 20 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(100% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"



 

 Close-up.




Memandangkan komando katak aku semuanya terkorban, so aku guna assassin SP sebagai ganti & berkesan...



3rd catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro "Super 8 Slick", 20 lb
Leader: Sunline Fluorocarbon, 30 lb
Lure: Z-Man "MinnowZ" size:3"


 
 Close-up.




4th catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro "Super 8 Slick", 20 lb
Leader: Sunline Fluorocarbon, 30 lb
Lure: Z-Man "MinnowZ" size:3"

 

 Close-up.




5th catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro "Super 8 Slick", 20 lb
Leader: Sunline Fluorocarbon, 30 lb
Lure: Z-Man "MinnowZ" size:3"


 
 Close-up.






Laporan 2

Tarikh: 05/01/2014 (Ahad)
Lokasi: Ladang Kelapa Sawit Kpg. Empila (Snakehead 
        Heaven Paradise), Kota Samarahan, Sarawak
Masa  : 8.30am - 4.30pm



Wah makin bertambah Recruit Snakehead kali ini. Pun begitu, di manakah silapnya banyak tangkapan aku yang bersaiz kasar2, lepas walaupun dah fight. Bahkan lontaran lure kali ini banyak sangkut kat pokok2. 

Apakah kerana belum serasi dengan bc Amenista yang banyak aku gunakan untuk main saltwater??? Serba-serbi tak menjadi kali ini. Hanya berjaya menaikan 4 ekor. Itupun 2 ekor yang saiz bawah umo aku tak amik gambar.




 Makin bertambah para komploter.




1st catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Shimano "Amenista"
Line: Kirin "Neon Yellow", 15 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(Fluoro.)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"



 
 Close-up.




2nd catch - Snakehead
 
Rod: Storm "Mojo" (MOC602ML_6-12 lb)
Reel: Shimano "Amenista"
Line: Kirin "Neon Yellow", 15 lb
Leader: YO-ZURI "H.D. CARBON", 30 lb(Fluoro.)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"


 

Close-up.





Kali ini member aku si Eluk jadi champion dengan tangkapan Jackpot - BUJUK. 2 ekor berjaya ditangkap (tapi yang pertama tu kesilapan teknikal masa nak lipgrip bagi sesi fotografi - beliau berjaya meronta & terjun semula ke dalam air, tak sempat nak snap pic). Dan Eluk hampir2 menaikan Bujuk yang ke-3, namun hook-off masa fight! Apa2 pun tahniah Eluk!



Bujuk ke-2 yang berjaya disnap.





Posing lagi...





Eluk Jackpot - Bujuk 44cm, 0.8kg.








No comments:

Post a Comment