"Saya akan melakukan yang terbaik untuk mengemaskini blog ini setiap hari Isnin."
"I'll do my best to update this blog every Monday."


Disclaimer

Disclaimer

11 August 2014

Snakehead Report (5th week of July 2014)

 
Tarikh: 31/07/2014 (Khamis) 
Lokasi: Kampung Pelaie, Samarahan
Masa  : 6.30am - 12.30am


Setelah sebulan lebih aku off casting sempena bulan Ramadhan & Hari Raya, so dalam raya ke-4 ini aku putuskan untuk memulakan semula aktivit casting ini. 

Seawal pagi aku terjah Port Summer Mall yang semakin diselubungi kangkong. Kumpau jugak aku kat sini. Macam makin kurang dah 'megatron' aku lihat. Letupan2 pun dah macam takda. Memandangkan tiada sambutan, aku tukar kat port yang lain. 

Kebanyakan port tersebut dah semakin mengering. Last2 aku jumpa 1 port baru kat area Kampung Pelai. Walaupun nampak mengering namun kat sinilah aku strike 4 ekor snakehead saiz kecik2 jer. Syukurlah, lepas jugak gian aku...




Parit kawasan Sawah Padi nie yang semakin mengering. Nampak dasar lagi tu. Macam sejengkal jer tinggi air tu, but jangan mudah terpedaya. Silap2 kalau pijak mau tenggelam sampai pinggang!






1st catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Status: C&R






2nd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Status: C&R






3rd catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Status: C&R






4th catch - Snakehead
Rod: Okuma "Nemesis" (4-10 lb)
Reel: Daiwa "Alphas" 103L (Purple)
Line: Power Pro, 20 lb
Leader: Bossna "DFC Leader", 30 lb(80% Fluorocarbon)
Lure: SureCatch Tiny Frog "SureBite"
Status: C&R





No comments:

Post a Comment